غير مصنف

اعدام دایی خدانور لجه ای و 4 زندانی بلوچ دیگر در زندان بیرجند

به گزارش منابع محلی در بلوچستان مسئولان قضایی و زندان بیرجند حکم اعدام پنج زندانی از جمله چهار شهروند بلوچ را در این زندان به اجرا گذاشتند.

هویت این زندانیان، عبدالبصیر ریگی (محمدانی )، ۳۰ ساله، فرزند عبدالله متاهل، اهل روستای درگیان از توابع زاهدان، محمدنبی شاهوزهی (لجه ای)، ۵۵ ساله، فرزند کجیر، متاهل، دارای ٩ فرزند و دایی خدانور لجه ای، از شهدای جمعه خونین زاهدان، اهل منطقه شیرآباد زاهدان، محمد میرشاه” و “رضا شهرکی” هر دو اهل زابل و یک شهروند دیگر به نام امید جوینی اهل تربت جام عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، عبدالبصیر در سال ۱۳۹۸ در بیرجند بازداشت شده و پس از حدودا دو سال از دادگاه این شهر حکم اعدام برایش صادر شده است.

وی روز گذشته از بند عمومی به قرنطینه زندان منتقل شده و مادر اودر حالی که بیرون از زندان منتظر ملاقات حضوری با فرزندش بوده، از سوی مسئولان اجازه انجام آخرین دیدار و ملاقات نشده است.

محمد نبی نیز که برادر صنوبر، مادر خدانور لجه ای می‌باشد، در سال ۱۳۹۹، در ایست بازرسی روستای سهل‌آباد بازداشت شده و از دادگاه بیرجند حکم اعدام برای وی صادر و به همراه سایر زندانیان به بخش قرنطینه منتقل شده است.

 

موضوعات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى