اخباراخبار اهواز

اعتراض کشاورزان بخش شاوور‌ اهواز به قطعی آب کشاورزی

کشاورزان بخش شاوور‌ شهرستان کرخه اهواز  روز  پنجشنبه ۲۰ خردادماه ۱۴۰۰ برای دومین روز در اعتراض به ممنوعیت کشت تابستانه و قطع آب «نهر طریفی» تجمع کردند.

به گزارش عصر جنوب دهیار یکی از روستاها گفته‌است که امروز روز دوم اعتراض کشاورزان بود و درحال حاضرمردم روستایی که آب خود را از «نهر طریفی» شاوور تامین می‌کنند به تصمیم شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری کرخه و شاوور از شرکت‌های زیرمجموعه سازمان آب و برق اهواز معترض هستند.

با وجود قطعی های پیاپی آب کشاورزی در بخش شاور احتمال نابودی هزاران هکتار از اراضی کشاورزی و به خطر افتادن معیشت کشاورزان و خانواده‌های این قشر زحمتکش، وجود دارد. 

شایان ذکر است که بخش شاوور درشهرستان کرخه اهواز در نزدیکی رودخانه شاوور هستند، این رودخانه در هیجده کیلومتری شمال‌غرب شهر شوش در کناره شرقی روستای جریه (قریه سید احمد) از به هم پیوستن چند چشمه به هم تشکیل می‌شود. رودخانه شاوور، در مسیر شمال به جنوب، پس از گذشتن و تقسیم دو شهر شوش به دو بخش شرقی و غربی، به موازات جاده اهواز به اندیمشک و عبور از خیرآباد عبدالخان میان دو رودخانه کرخه و دز به حرکت ادامه می‌دهد و سرانجام پس از طی کردن مسافتی شصت و پنج تا هفتاد کیلومتری، به رودخانه دز می‌ریزد.

قطعی آب بر مردمانی که در کنار رود زندگی می کنند یکی از دستآورد های نظام است ، سپاه پاسداران در خوزستان با احداث سدهایی و انتقال آب به سمت استان های مجاور سبب شده است که آب رودخانه های خوزستا شورتر شده و برای کشاورزی قابل استفاده نباشند و کشاورزان آب مصرفی را از دولت مطالبه کنند

موضوعات ذات صلة

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا