اخباراخبار اهواز

تجمع اعتراضی بازنشستگان تامین اجتماعی اهواز در اعتراض به شرایط معیشتی

صبح امروز، یکشنبه ۶ آبان ۱۴۰۳، جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی اهواز در مقابل سازمان تامین اجتماعی این شهر تجمع اعتراضی برگزار کردند و با تجمع و راهپیمایی در بلوار گلستان و میدان کارگر خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

به گزارش منابع داخلی، این تجمع با حضور گسترده بازنشستگان تامین اجتماعی اهواز  همراه بود که با سر دادن شعارهایی چون “حقوق عادلانه حق ماست”، “زندگی شایسته برای بازنشستگان”، و “تامین اجتماعی باید پاسخگو باشد” نسبت به وضعیت نامناسب معیشتی خود اعتراض کردند.

کارگران بازنشسته در این تجمع اصلی‌ترین خواسته‌های خود را شامل افزایش حقوق و مزایا، بهبود شرایط بیمه‌ای و درمانی، و بازنگری در پرداخت‌ها به‌ویژه با توجه به تورم و هزینه‌های بالای زندگی عنوان کردند. آنها اعلام کردند که حقوق بازنشستگی فعلی پاسخگوی نیازهای اساسی‌شان نیست و نیازمند اصلاحات فوری است.

بر اساس شعارهای نوشته شده بر روی پلاکاردها، بازنشسته‌های معترض، خواهان «افزایش مستمری طبق نرخ تورم»، «زندگی بالای خط فقر»، و «درمان رایگان» هستند و می‌گویند: «فقط کف خیابون به دست میاد حقمون.»

این تجمع اعتراضی به دنبال موج اعتراضات اخیر بازنشستگان در سراسر کشور به دلیل مشکلات اقتصادی و عدم توجه به مطالبات‌شان برگزار شده است.

در پی مصوبه اخیر شورای عالی کار که به گفته بازنشستگان شرایط معیشتی آنها را سخت‌تر کرده است، معترضان با سر دادن شعارهایی چون «بازنشسته فریاد بزن، حقتو فریاد بزن»، «نه مجلس، نه دولت؛ نیستند به فکر ملت»، «دست‌های بازنشسته، خالی‌تر از گذشته»، و «رزمندگان دیروز، گرسنگان امروز» به خیابان آمدند و نارضایتی خود را نسبت به وضعیت اقتصادی و بی‌توجهی به مطالباتشان اعلام کردند.

تجمع اعتراضی بازنشستگان تامین اجتماعی اهواز در منطقه اهواز همچنان ادامه دارد. منابع خبری گزارش داده‌اند که حکومت تهران نه‌تنها در مهار تورم ناکام بوده، بلکه رکورد ۸۰ ساله نرخ تورم را شکسته و به بالای ۵۲ درصد رسیده است. همچنین، گزارش‌ها نشان می‌دهند که دولت جمهوری اسلامی رکورد بیشترین رشد اجاره‌بها را در تاریخ ثبت داده‌های رسمی به ثبت رسانده است.

تحلیلگران اقتصادی با تأکید بر وضعیت بحرانی معیشتی مردم، حکومت تهران را به «سفسطه در تحلیل داده‌ها» و جلوگیری از انتشار آمار متهم کرده‌اند. آنها همچنین به ترویج «شبه علم» در مدیریت اقتصادی اشاره کرده و خواستار تغییرات اساسی در سیاست‌های اقتصادی و اجتماعی شده‌اند.

موضوعات ذات صلة

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا