اخباراخبار ايران

بریتانیا تحریم‌های جدیدی علیه فرمانده ارتش و سازمان‌های حکومت تهران اعمال کرد

وزارت امور خارجه بریتانیا اعلام کرد که تحریم‌های تازه‌ای علیه چهره‌های ارشد ارتش و نیروی هواییحکومت تهران و همچنین سازمان‌های مرتبط با توسعه موشک‌های بالستیک و کروز ایران اعمال کرده است. این تحریم‌ها در واکنش به اقدامات خطرناک حکومت تهران و نیروهای نیابتی آن در منطقه و به‌ویژه پس از حمله موشکی بالستیک تهران به اسرائیل، اعلام شده است.

دیوید لمی، وزیر امور خارجه بریتانیا، در بیانیه‌ای تأکید کرد: «علیرغم هشدارهای مکرر، اقدامات خطرناک ایران و نیروهای نیابتی آن باعث تشدید اوضاع در خاورمیانه می‌شود. پس از حمله موشکی بالستیک تهران به اسرائیل، ما حکومت تهران را پاسخگو می‌دانیم و افرادی که این اقدامات را تسهیل کرده‌اند، افشا می‌کنیم.»

از جمله افرادی که تحت تحریم قرار گرفته‌اند می‌توان به عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش حکومت تهران، محمد کاظمی، رئیس سازمان اطلاعات سپاه، محمدحسین دادرس، جانشین فرمانده ارتش، حمید واحدی، فرمانده نیروی هوایی ارتش، علی‌ محمد نائینی، معاون روابط عمومی سپاه، و حبیب‌الله سیاری، فرمانده پیشین نیروی دریایی ارتش اشاره کرد. علاوه بر این، سازمان فضایی ایران و دفتر طراحی سامانه‌های پیشران فرزانگان نیز در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

این تحریم‌ها بخشی از تلاش‌های بین‌المللی برای مهار برنامه‌های موشکی و نظامی حکومت تهران و پاسخ به افزایش تنش‌ها در خاورمیانه است.

موضوعات ذات صلة

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا