اخباراخبار ايران

بی‌توجهی هلال‌احمر حکومت تهران به مصدومان اعتراض‌ها و امدادرسانی فوری به حزب الله

اقدامات اخیر هلال‌احمر حکومت تهران در انتقال سریع مجروحان چشمی انفجارهای لبنان به ایران و درمان آنان، انتقادات گسترده‌ای را در پی داشته و بار دیگر توجهات را به رویکرد دوگانه این نهاد در مواجهه با بحران‌های داخلی و بین‌المللی جلب کرده است.

در جریان اعتراضات مردمی ایران، به‌ویژه خیزش ۱۴۰۱ و حوادث آبان ۱۳۹۸، بسیاری از معترضان به دلیل ترس از بازداشت، به مراکز درمانی مراجعه نکردند. حتی برخی از معترضانی که از ناحیه چشم آسیب دیده بودند، مجبور به ترک ایران برای پیگیری درمان خود شدند.همه مصدومان چشمی اعتراضات جوانان 15- 25 سال بودند.

در مقابل، پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر، به‌تازگی اعلام کرد که نیروهای این نهاد تنها شش ساعت پس از انفجارهای حزب‌الله لبنان در بیروت حاضر شدند و بیش از ۵۰۰ مجروح را برای درمان به ایران منتقل کردند. وی همچنین از آمادگی برای احداث بیمارستان صحرایی در لبنان خبر داد.

این در حالی است که جمعیت هلال‌احمر در جغرافیای ایران در قبال معترضان داخلی هیچ اقدامی برای کمک به مصدومان انجام نداد. چنین رویکردی در تضاد کامل با عملکرد سریع این نهاد در قبال مجروحان لبنانی است و باعث شده تا انتقادات زیادی متوجه این سازمان شود.

موضوعات ذات صلة

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا