اخباراخبار ايرانبین الملل

حکم دوسلدورف؛ مبنای جدید اتحادیه اروپا برای تروریستی خواندن سپاه پاسداران

اتحادیه اروپا به یک مبنای قانونی برای شناسایی سپاه پاسداران به‌عنوان یک «سازمان تروریستی» دست یافته است، اما اجرای این تصمیم نیازمند اراده سیاسی از سوی کشورهای عضو است. این اقدام می‌تواند شکاف‌های قانونی موجود را که تاکنون مانع از این تصمیم بوده‌اند، رفع کند.

سپاه تروریستی پاسداران حکومت تهران بدلیل سرکوب خشونت‌آمیز معترضان، انتقال تسلیحات به روسیه، پرتاب موشک به سوی اسرائیل و حمایت از گروه‌های شبه‌نظامی در خاورمیانه است. حکم دادگاه عالی دوسلدورف در آلمان که ارتباط حمله به یک کنیسه در بوخوم با حکومت تهران را تأیید کرده است، به‌عنوان مبنای حقوقی این اقدام شناخته شده است.

اگرچه سپاه پاسداران پیش‌تر تحت تحریم‌های گسترده اتحادیه اروپا قرار دارد، تروریستی اعلام کردن آن پیامدهای سیاسی مهمی خواهد داشت. این مقام اروپایی تأکید کرده که از نظر عملی، این اقدام تأثیر خاصی نخواهد داشت، اما به بحث‌های سیاسی گسترده‌تری میان کشورهای عضو منجر خواهد شد.

حمایت از این ایده در میان برخی کشورهای اروپایی مانند آلمان، فرانسه و هلند وجود دارد، اما تصویب نهایی این تصمیم به اجماع همه اعضا نیاز دارد. آمریکا و کانادا سپاه پاسداران را پیش‌تر در فهرست سازمان‌های تروریستی خود قرار داده‌اند.

موضوعات ذات صلة

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا