غير مصنف

نفتالی بنت: حملات اسرائیل به ایران برای سرنگونی حکومت تهران و جلوگیری از دستیابی به سلاح هسته‌ای

نفتالی بنت، نخست‌وزیر سابق اسرائیل، در تازه‌ترین اظهارات خود هدف اصلی حملات نظامی اسرائیل به جغرافیای ایران را سرنگونی «رژیم وحشی، فاسد و نالایق حکومت تهران» پیش از دستیابی به سلاح هسته‌ای اعلام کرد.

بنت در واکنش به درخواست جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، برای رعایت تناسب در پاسخ نظامی به جغرافیای ایران، تأکید کرد که اسرائیل در مواجهه با حکومت تهران هیچ‌گاه غیرنظامیان را هدف قرار نمی‌دهد و بر رهبران و تاسیسات هسته‌ای ایران تمرکز خواهد کرد.

بنت، در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس، به سابقه حملات حکومت تهران و نیروهای نیابتی آن، نظیر حماس و حزب‌الله، علیه اسرائیل اشاره کرد و یادآور شد که این گروه‌ها با حمایت حکومت تهران هزاران اسرائیلی بی‌گناه را به قتل رسانده، زخمی کرده و ربوده‌اند. وی همچنین به حملات اخیر حکومت تهران به اسرائیل با موشک‌های بالیستیک و پرتابه‌های متعدد اشاره کرد و گفت که بدون سیستم‌های دفاعی پیشرفته اسرائیل، این حملات می‌توانست هزاران قربانی در میان غیرنظامیان داشته باشد.

نخست‌وزیر سابق اسرائیل با اشاره به تهدیدات هسته‌ای تهران، تأکید کرد که اگر اسرائیل برنامه هسته‌ای تهران را در همین مرحله متوقف نکند، ممکن است با آزمایش یک بمب هسته‌ای در جغرافیای ایران، جهان به یک کابوس هسته‌ای در خاورمیانه مواجه شود.

بنت معتقد است که حکومت تهران به میزان کافی اورانیوم با درجه خلوص بالا برای تولید ۱۰ بمب هسته‌ای در اختیار دارد و در تلاش برای ساخت دستگاه چاشنی بمب هسته‌ای است، امری که به باور او جهان دیگر قادر به ردیابی آن نخواهد بود.

هم‌زمان با افزایش احتمال حمله نظامی اسرائیل به حکومت تهران، مقامات حکومت تهران نیز تهدید کرده‌اند که در صورت حمله به خاک ایران، واکنش نظامی شدیدی علیه اسرائیل خواهند داشت. این وضعیت نگرانی‌ها درباره آغاز جنگی گسترده در خاورمیانه و افزایش تعداد کشته‌ها و زخمی‌ها را به بالاترین سطح رسانده است.

بنت تأکید کرد که حملات اسرائیل به رهبران حکومت تهران و تاسیسات هسته‌ای تنها بخش کوچکی از آنچه حکومت تهران در این سال‌ها با اسرائیل کرده است را جبران خواهد کرد. هدف اسرائیل از این حملات، سرنگونی حکومت تهران و جلوگیری از دستیابی این آخوندها به سلاح هسته‌ای است، هرچند بنت اذعان داشت که این هدف ممکن است مدتی طول بکشد اما روند آن در حال آغاز است.

موضوعات ذات صلة

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا