اخباراخبار اهواز

حقوق پرستاران ایرانی در عمان ۱۰ برابر بیشتر از داخل

گچ‌کوبان، رئیس هیأت‌مدیره نظام پرستاری اهواز، با اشاره به وضعیت نگران‌کننده معیشتی پرستاران در جغرافیای ایران اعلام کرد که کشورهای همسایه، به‌ویژه عمان، شرایط بسیار جذابی را برای جذب پرستاران ایرانی فراهم کرده‌اند.

وی بیان کرد که حقوق پیشنهادی به پرستاران ایرانی در عمان نزدیک به ۱۰ برابر بیشتر از آن چیزی است که پرستاران در جغرافیای ایران دریافت می‌کنند.

علاوه بر این دستمزد چشمگیر، عمان مزایای دیگری از جمله مسکن مناسب و سایر امکانات رفاهی را نیز به پرستاران ارائه می‌دهد، شرایطی که برای بسیاری از کادر درمان در جغرافیای ایران دست‌نیافتنی است.

این تفاوت فاحش در حقوق و شرایط زندگی باعث شده تا بسیاری از پرستاران ایرانی به فکر مهاجرت به کشورهای حاشیه خلیج‌ بیفتند.

کشورهای همچون عمان و قطر، با ارائه حقوق‌های بالا و امکانات رفاهی، در حال جذب کادر درمان ایرانی هستند که در داخل کشور به دلیل پایین بودن دستمزدها و نبود شرایط رفاهی کافی، با مشکلات فراوانی روبه‌رو هستند.

گچ‌کوبان با تاکید بر اینکه مهاجرت پرستاران به کشورهای خارجی یک هشدار جدی برای نظام سلامت در جفغرافیای ایران است، گفت: «در صورت ادامه این روند و خروج پرستاران، بحران نیروی انسانی در حوزه سلامت بیش از پیش تشدید خواهد شد و این موضوع می‌تواند تاثیرات بسیار منفی بر کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی  داشته باشد.»

 

موضوعات ذات صلة

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا