اخباربین الملل

احتمال نقش حکومت تهران در حملات به سفارت‌های اسرائیل در اسکاندیناوی

به دنبال انفجار و تیراندازی در نزدیکی سفارت‌های اسرائیل در سوئد و دانمارک، سرویس امنیتی سوئد احتمال دست داشتن حکومت تهران در این حملات را مطرح کرده است. فردریک هالستروم، رئیس دایره عملیاتی سرویس امنیتی سوئد، روز پنج‌شنبه ۱۲ مهر اعلام کرد که نشانه‌هایی وجود دارد که می‌تواند ارتباط حکومت تهران با این حملات را تأیید کند، اما این اطلاعات هنوز کامل نیست و در حد گمانه‌زنی است.

در دانمارک، پلیس از وقوع دو انفجار در نزدیکی سفارت اسرائیل در کپنهاگ خبر داد که احتمالاً با استفاده از نارنجک دستی صورت گرفته است. سه شهروند سوئدی در این رابطه بازداشت شده‌اند و دو تن از آنان همچنان در بازداشت به سر می‌برند.

همچنین، پلیس سوئد یک روز قبل از این انفجارها اعلام کرد که سفارت اسرائیل در استکهلم هدف تیراندازی قرار گرفته بود. این حملات در حالی رخ داده که پیش‌تر سرویس امنیتی سوئد از تلاش حکومت تهران برای استخدام گروه‌های تبهکار سوئدی به‌منظور هدف قرار دادن منافع اسرائیل خبر داده بود. حکومت تهران این اتهامات را رد کرده است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که حملات اخیر به دستور شبکه جنایی سوئدی «فاکستروت» و به خواست حکومت تهران انجام شده است، که این موضوع نگرانی‌هایی درباره تشدید تهدیدات علیه منافع اسرائیل در اروپا به وجود آورده است.

موضوعات ذات صلة

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا