اخباراخبار ايران

راه‌اندازی نخستین “مسجد‌مدرسه” در منطقه ۱۰ تهران؛ تلاش حکومت تهران برای شست وشوی مغزی کودکان

مهدی اخ‌الصنایع، شهردار منطقه ۱۰ تهران، از راه‌اندازی نخستین “مسجد‌مدرسه” در “مسجد ابوالصدق” این منطقه خبر داد و اعلام کرد که تاکنون ۱۱۰ دانش‌آموز جذب این برنامه شده‌اند. وی افزود: “سعی بر این است که با مساجد همراهی کنیم تا برای اقدامات فرهنگی هیچ دغدغه مالی وجود نداشته باشد.”

در حالی که این اقدام به عنوان یک ابتکار فرهنگی معرفی می‌شود، راه‌اندازی مسجد‌مدرسه می‌تواند نگرانی‌هایی درباره حقوق کودکان به ویژه در زمینه حق دسترسی به آموزش غیرمذهبی و آزادی انتخاب عقاید ایجاد کند. الزام حضور در یک محیط مذهبی ممکن است با اصل بی‌طرفی در آموزش عمومی در تضاد باشد و حقوق کودکان برای دسترسی به محیط آموزشی بدون تحمیل عقاید را نقض کند.

کارشناسان معتقدند که کودکان باید در فضایی تربیت شوند که تنوع عقاید را محترم شمارد و آزادی آنها در انتخاب مذهب یا عدم انتخاب را تحت فشار قرار ندهد.

به علاوه، برخی تحلیلگران بر این باورند که حکومت تهران برای آموزش و شست‌وشوی مغزی کودکان به یک محیط کاملاً متفاوت نیاز دارد، چرا که نسل جدید به شدت با این حکومت مخالف بوده و در تلاش است تا نیروها و طرفداران خود را تربیت کند.

شایان ذکر است که پیش از این در یمن، شبه‌نظامیان حوثی نیز در چارچوب برنامه‌های آموزشی خود، ده‌ها هزار دانش‌آموز را به اردوگاه‌های تابستانی جذب کرده و تحت پوشش آموزش‌های مذهبی و نظامی قرار می‌دهند.

صحنه‌هایی که از این اردوگاه‌ها به بیرون درز می‌کند، نشان‌دهنده شست‌وشوی مغزی کودکان و القای اندیشه‌های افراطی و شعارهای «مرگ و نفرت» است.

موضوعات ذات صلة

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا