اخباراخبار اهواز

رضا عرب پور، ۲۲ ماه در بازداشت و بلاتکلیفی در زندان شیبان اهواز

رضا عرب پور، یکی از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در ایذه، بیش از ۲۲ ماه است که در زندان شیبان حکومت تهران در اهواز به سر می‌برد و همچنان در وضعیت بلاتکلیفی به سر می‌برد. علی‌رغم برگزاری دادگاه وی در تیرماه سال جاری، تاکنون حکمی برای او صادر نشده است.

بر اساس این گزارش، جلسه دادگاه این شهروند ایذه‌ای و متهم سیاسی در شعبه چهارم دادگاه انقلاب حکومت تهران در منطقه اهواز برگزار شد، اما هنوز نتیجه‌ای از آن به دست نیامده است.

رضا عرب پور و هفت متهم دیگر از جمله محسن احمدپور، بهمن بهمنی، بهروز سلحشور، رسول بداغی، وحید عباسی، صادق قاسمی و اسماعیل موسوی نظری در یک پرونده مشترک با اتهاماتی از جمله محاربه، افساد فی الارض و تشکیل گروه باغی مواجه هستند.

این افراد در آبان ۱۴۰۱ توسط مأموران اطلاعات سپاه تروریستی پاسداران بازداشت شدند و پس از تکمیل مراحل بازپرسی به زندان شیبان اهواز منتقل شدند. در اوایل سال ۱۴۰۲، کیفرخواست پرونده این متهمان به دادگاه انقلاب حکومت تهران در اهواز ارجاع شد.

از میان این هشت نفر، تاکنون بهمن بهمنی، محسن احمدپور، وحید عباسی، اسماعیل موسوی نظری، بهروز سلحشور و رسول بداغی با وثیقه از زندان آزاد شده‌اند، اما رضا عرب پور همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برد و منتظر صدور حکم است.

موضوعات ذات صلة

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا