اخباراخبار ايران

جایزه حکومت تهران به فائزه هاشمی بعد از برائت از زندانیان سیاسی بند زنان اوین

فائزه هاشمی، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی و فعال سیاسی اصلاح‌طلب، روز چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ به طور ناگهانی از زندان اوین آزاد شد.

به گزارش رسانه‌های حکومت تهران، آزادی وی به گونه‌ای بود که فائزه هاشمی حتی فرصت بازگشت به بند و خداحافظی با دیگر زندانیان و جمع‌آوری وسایل شخصی خود را نداشت.

فائزه هاشمی در مهرماه سال ۱۴۰۱ به اتهام فعالیت‌های سیاسی و انتقادات از حکومت، بازداشت و به پنج سال و نیم حبس محکوم شده بود. با این حال، بر اساس گزارش‌ها، وی با حکم آزادی مشروط توانست از زندان اوین خارج شود.

همچنین انتشار نامه‌ای از سوی فائزه هاشمی از درون زندان اوین، با واکنش‌های گسترده‌ای از سوی فعالان سیاسی، رسانه‌ها و جامعه همراه بوده است. این نامه به‌ویژه به دلیل محتوای انتقادی آن نسبت به زندانیان سیاسی و امنیتی در بند زنان اوین و همچنین برائت از زندانیان سیاسی و برخی افراد اصلاح‌طلب برجسته، صورت گرفته است.

گفته می‌شود که آزادی ناگهانی فائزه هاشمی پس از حمایت‌های عمومی و رسانه‌ای، به‌ویژه از سوی صادق زیباکلام، استاد دانشگاه و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در صدا و سیمای حکومت تهران، صورت گرفته است. زیباکلام در مصاحبه‌های خود به صورت علنی از این فعال سیاسی حمایت کرده بود، که این موضوع احتمالاً در تسریع روند آزادی او تأثیرگذار بوده است.

 

موضوعات ذات صلة

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا