اخباراخبار اهواز

کارگران نفت فلات قاره در لاوان و سیری خواستار برکناری مدیران بی‌کفایت شدند

کارگران شرکت نفت فلات قاره در دو منطقه عملیاتی سیری و لاوان تجمع اعتراضی برگزار کردند و خواستار برکناری «مدیران بی‌کفایت» شدند.

به گزارش کانال تلگرامی «افکار نفت»، معترضان در این تجمع بر ضرورت حذف سقف ‌حقوق، حذف سقف بازنشستگی، پرداخت کامل سنوات، استرداد مازاد مالیات‌ کسرشده، اجرای کامل ماده ۱۰ و پرداخت بک‌پی آن تأکید کردند و همچنین از عدم ادغام صندوق بازنشستگی کارکنان نفت با سایر صندوق‌های ورشکسته انتقاد کردند.

ماده ۱۰ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت، که در اردیبهشت سال ۹۱ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، به وزارت نفت این اجازه را می‌دهد که نظام‌ اداری- استخدامی و وضعیت پرداخت حقوق و مزایای کارکنان را بدون رعایت قانون مدیریت خدمات کشوری تنظیم کند. با این حال، کارکنان بسیاری از صنعت نفت و گاز ایران به عدم اجرای این قانون و بی‌عدالتی در وضعیت دستمزد خود اعتراض دارند.

کارکنان بخش عملیاتی وزارت نفت پیشتر در گفتگو با خبرگزاری ایلنا تأکید کرده بودند که کار نیروهای عملیاتی «با سایر کارها قابل مقایسه نیست» و به همین دلیل نمی‌توان آن‌ها را مشمول قانون خدمات کشوری و لشکری دانست.

به گزارش «افکار نفت»، کارکنان معترض اعلام کرده‌اند که تجمعات خود را تا شنیده شدن «صدای همکاران محترم و مظلوم مناطق عملیاتی» به صورت منظم ادامه خواهند داد. این تجمع در ادامه اعتراضات ماه‌های گذشته کارکنان نفت فلات قاره در مناطق عملیاتی سیری و لاوان برگزار شده است

موضوعات ذات صلة

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا