اخباراخبار ايرانبین المللغير مصنف

آلمان فعالیت “مرکز اسلامی السلام” را به دلیل اتهام افراط‌گرایی ممنوع کرد

میشائیل شتوبگن، وزیر امور داخلی ایالت براندنبورگ، روز پنجشنبه ۲۲ شهریور اعلام کرد که فعالیت “مرکز اسلامی السلام” در شهر فورستن‌والده به دلیل اتهاماتی از جمله “افراط‌گرایی” به‌طور رسمی ممنوع شده است.

شتوبگن، که از سیاستمداران حزب دموکرات مسیحی آلمان (CDU) است، اظهار داشت که انجمن حامی این مرکز جهت‌گیری‌هایی علیه تفاهمات بین‌المللی و نظم قانون اساسی دارد.

وی تأکید کرد: «ظهور فرهنگ متعصبانه و اسلام‌گرایی متحجرانه باید از ریشه از بین برود تا از بروز بحران‌های گسترده جلوگیری شود.»

بر اساس گزارش‌ها، پلیس فدرال آلمان تمامی اماکن متعلق به این مرکز و آپارتمان‌های شخصی اعضای آن را در ایالت‌های براندنبورگ و برلین تفتیش کرده است. همچنین گزارش‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه “مرکز اسلامی السلام” با گروه‌های اسلام‌گرای اخوان‌المسلمین و حماس ارتباط دارد.

پیش از این، در تاریخ ۳ مرداد، پلیس آلمان به مرکز اسلامی هامبورگ و سایر مراکز اسلامی وابسته به آن در ده ایالت این کشور یورش برده بود. همچنین حکم اخراج محمد هادی مفتح، مدیر مرکز اسلامی هامبورگ، صادر شد و وی ناچار به ترک خاک آلمان شد.

در راستای محدودیت‌های جدید، از ورود نصیر نیک‌نژاد، امام جماعت مرکز اسلامی برلین نیز به خاک آلمان جلوگیری شد. مقامات امنیتی آلمان نیک‌نژاد را “خطری برای امنیت و نظم عمومی” این کشور دانسته‌اند.

موضوعات ذات صلة

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا