اخباراخبار ايراناخبار جهان عرببین الملل

کشته شدن مسئول شاخه ایران پ‌ک‌ک در سلیمانیه

در پی عملیاتی توسط سازمان اطلاعات ملی ترکیه (میت)، صالحه آق‌بیگ، که به‌عنوان «مسئول شاخه ایران» حزب کارگران کوردستان (پ‌ک‌ک) معرفی شده بود، در شهر سلیمانیه عراق کشته شد.

رسانه‌های دولتی ترکیه این خبر را منتشر کرده و اعلام کردند که آق‌بیگ در منطقه مرزی پنجه‌وین، در مرز عراق با جغرافیای ایران، هدف حمله پهپادی قرار گرفت.

خبرگزاری آناتولی نیز اعلام کرد که این عملیات هدفمند توسط نیروهای ترکیه‌ای انجام شده و آق‌بیگ که با نام مستعار «نوژان آمد» در پ‌ک‌ک فعالیت داشت، از فرماندهان ارشد این گروه در جغرافیای ایران بود. به گفته منابع عراقی، این حمله هفته گذشته رخ داده و به‌دلیل سوختن کامل خودروی او، شناسایی دقیق اولیه ممکن نبود.

در همین حال، سفیر حکومت تهران در بغداد از پیشبرد توافق امنیتی میان حکومت تهران و دولت مرکزی عراق خبر داده و اعلام کرده است که احزاب کورد مخالف حکومت تهران از مقرهای مرزی خود به اردوگاه‌های پناهندگی منتقل شده‌اند.

این توافقنامه، با هدف تقویت امنیت مرزی میان دو کشور و جلوگیری از فعالیت گروه‌های تروریستی مانند پ‌ک‌ک اجرا شده است.

فرماندهی شاخه زنان پ‌ک‌ک (یژا) نیز در بیانیه‌ای، صالحه آق‌بیگ را از فرماندهان ارشد حزب حیات آزاد کوردستان (پژاک) معرفی کرده و او را یکی از «مبارزان پیشرو» در این گروه توصیف کرد.

موضوعات ذات صلة

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا