اخباراخبار اهوازاخبار ايران

نامه سرگشاده سه زندانی سیاسی: اعتراض به “قتل سیستماتیک” و “کشتار سفید” زندانیان سیاسی توسط حکومت تهران

در نامه‌ای سرگشاده که به تازگی منتشر شده است، سه زندانی سیاسی به نام‌های احمدرضا حائری، حمزه سواری، و سعید ماسوری نسبت به “قتل سیستماتیک” و “کشتار سفید” زندانیان سیاسی توسط دستگاه قضائی حکومت تهران اعتراض کردند.

این نامه به وضعیت نگران‌کننده دو همبند این زندانیان، افشین بایمانی و سامان یاسین، در زندان قزلحصار اشاره دارد که در نتیجه “امنیتی‌سازی پروسه درمان زندانیان” با خطر جدی نقض حق حیات مواجه هستند.

افشین بایمانی، که اکنون در بیست‌وپنجمین سال حبس خود به سر می‌برد، به دلیل نارسایی قلبی ناشی از تحمل “ربع قرن” حبس ظالمانه، نیازمند درمان فوری و عمل قلب در خارج از زندان است.

با وجود تأیید این نیاز توسط چندین پزشک و حتی پزشکی قانونی، دادستان تهران و مسئولان قضائی به دلایل نامعلوم از اعزام او به مرخصی درمانی خودداری می‌کنند. این در حالی است که وضعیت سلامت بایمانی به شدت وخیم است و وی اخیراً دچار حمله قلبی شده است.

همچنین سامان یاسین، هنرمند زندانی که نزدیک به دو سال است در بلاتکلیفی به سر می‌برد، با وجود تشدید بیماری‌های روانی و جسمانی‌اش در زندان، از دسترسی به درمان مناسب محروم شده است. نگرانی‌ها درباره سلامت این زندانی نیز افزایش یافته، زیرا شرایط استرس‌زای زندان بیماری‌های وی را تشدید کرده است.

این نامه با اشاره به مرگ‌های مشکوک و ناگهانی زندانیان سیاسی دیگر مانند بکتاش آبتین، ساسان نیک‌نفس، و بهنام محجوبی، تأکید می‌کند که دادستان تهران و معاونان وی با ادامه حبس این دو زندانی و محرومیت آنان از حق درمان، عملاً زمینه “قتل سیستماتیک” و “کشتار سفید” آنان را فراهم کرده‌اند.

در پایان، نویسندگان این نامه خواستار آزادی یا دست‌کم اعزام فوری این دو زندانی به مرخصی استعلاجی شدند و مسئولیت هرگونه خطر برای جان این زندانیان را بر عهده دادستان تهران، معاونان وی، و قوه‌قضائیه دانستند. آنها همچنین هشدار دادند که در صورت تداوم این وضعیت، اعتراضات بیشتری را در داخل زندان به مورد اجرا خواهند گذاشت.

موضوعات ذات صلة

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا