اخباراخبار اهواز

رضا عرب پور، ۶۰۰ روز بازداشت بدون حکم قضایی

به گزارش منابع محلی رضا عرب پور، یکی از متهمان سیاسی و از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در ایذه، پس از گذشت بیش از ۲۱ ماه از زمان دستگیری همچنان در زندان شیبان اهواز به صورت بلاتکلیف نگهداری می‌شود.

این زندانی سیاسی که بیش از ۶۰۰ روز است در بازداشت به سر می‌برد، علیرغم برگزاری جلسه دادگاه در اوایل تیرماه در شعبه چهارم دادگاه انقلاب اهواز، هنوز حکمی برای او صادر نشده است.

حسین علی حاتمی، وکیل مدافع رضا عرب پور، پیشتر اعلام کرده بود که این متهم سیاسی به همراه چند نفر دیگر از جمله محسن احمدپور، بهمن بهمنی، رسول بداغی، و وحید عباسی در یک پرونده مشترک متهم به “محاربه، افساد فی الارض و تشکیل گروه باغی” شده‌اند.

این افراد در آبان ۱۴۰۱ به دستور بازپرس پرونده توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسداران حکومت تهران بازداشت و به زندان شیبان اهواز منتقل شدند.

از میان متهمان این پرونده، بهمن بهمنی، محسن احمدپور، وحید عباسی، اسماعیل موسوی نظری، بهروز سلحشور و رسول بداغی با تودیع وثیقه آزاد شده‌اند، اما رضا عرب پور همچنان در زندان به سر می‌برد و وضعیت او نامشخص باقی مانده است.

این وضعیت بلاتکلیف نه تنها باعث نگرانی خانواده رضا عرب پور شده، بلکه نشان‌دهنده مشکلات حقوقی و قضایی موجود در حکومت تهران است که موجب نارضایتی و اعتراضات گسترده‌ای در میان مردم شده است.

موضوعات ذات صلة

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا