اخباراخبار ايران

پذیرش نیروهای حشدالشعبی بدون کنکور در دانشگاه تهران؛ اعتراضات به تبعیض در نظام آموزشی

رئیس دانشگاه تهران، محمد مقیمی، اعلام کرد که نیروهای حشدالشعبی بدون نیاز به شرکت در کنکور، در این دانشگاه پذیرفته خواهند شد. وی ادعا کرد که هدف از این پذیرش، ارزآوری و ارائه آموزش در زمینه‌های مدیریت است.

مقیمی  اظهار داشت که دانشگاه تهران قراردادهای متعددی با دانشگاه‌ها و گروه‌های مختلف، از جمله بسیج مردمی عراق (حشدالشعبی)، امضا کرده است. وی افزود که این گروه شامل فرزندان جبهه مقاومت، فرزندان شهدای مقاومت، و جانبازان جبهه است. بر اساس این اعلام، دانشگاه تهران آمادگی دارد تا آموزش‌های علمی، به ویژه در رشته‌های مدیریتی را به این دانشجویان ارائه کند، بدون اینکه نیازی به شرکت در آزمون کنکور داشته باشند.

این خبر در حالی منتشر شده که دانش‌آموزان جغرافیای ایران، سال‌ها عمر خود را در شرایط سخت رقابتی کنکور، با استرس و هزینه‌های بسیار می‌گذرانند. در حالی که این دانش‌آموزان در تلاش برای کسب رتبه‌های برتر هستند، نیروهای تحت حمایت حکومت تهران از جمله حشدالشعبی، فرزندان مسئولین، بسیج و سپاه، بدون نیاز به شرکت در کنکور به دانشگاه‌ها وارد می‌شوند.

پیش‌تر نیز افشا شده بود که 150 نفر از فرزندان مسئولین حکومت تهران در رشته پزشکی، بدون در نظر گرفتن رتبه کنکور پذیرفته شدند. این موضوع به نگرانی‌ها و اعتراضات گسترده‌ای در جامعه دامن زده و نظام آموزشی کشور را با چالش‌های جدی مواجه کرده است.

موضوعات ذات صلة

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا