اخباراخبار ايران

ادامه اعتصاب زندانیان در بیست‌ونهمین هفته کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» در ۱۸ زندان

امروز، سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳، زندانیان سیاسی و عقیدتی در ۱۸ زندان مختلف کشور، به مناسبت بیست‌ونهمین هفته کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» اقدام به اعتصاب غذا کردند. این کارزار به منظور اعتراض به تداوم اجرای احکام اعدام و محکومیت زندانیان سیاسی با اتهامات ساختگی از سوی نظام قضایی حکومت تهران، همچون «بغی و افساد فی‌الارض»، برگزار می‌شود.

بر اساس بیانیه‌ای که از سوی زندانیان شرکت‌کننده در این کارزار منتشر شده است، آنان ضمن گرامیداشت یاد همه قربانیان اعدام، بر لزوم لغو این مجازات غیرانسانی تأکید کردند. زندانیان از جامعه داخلی و بین‌المللی درخواست کردند که در حمایت از این کارزار علیه اعدام، به هر شکل ممکن اقدام کنند.

این اعتصاب در زندان‌های اوین (بند زنان و بندهای ۴، ۶ و ۸)، قزلحصار (واحد ۳ و ۴)، مرکزی کرج، خرم‌آباد، نظام شیراز، خوی، نقده، تبریز، ارومیه، اردبیل، سلماس، سقز، بانه، مریوان، کامیاران، لاکان رشت، قائم‌شهر و مشهد آغاز شده است.

در ادامه بیانیه زندانیان آمده است که از سه‌شنبه گذشته تاکنون، بیش از ۴۵ نفر از زندانیان در ایران اعدام شده‌اند که ۲۹ نفر از آنان در یک روز و به‌صورت دسته‌جمعی در زندان قزلحصار به دار آویخته شدند. زندانیان معترض این اقدام را به شدت محکوم کرده و اعلام کرده‌اند که این سرکوب‌ها مانع از تداوم اعتراضات نخواهد شد.

اعضای این کارزار با تاکید بر مقاومت در برابر «توحش» دستگاه قضایی و امنیتی حکومت تهران از تمام وجدان‌های بیدار در داخل و خارج از مرزهای جغرافیای ایران خواسته‌اند که علیه اعدام‌ها قیام کرده و از کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» حمایت کنند.

موضوعات ذات صلة

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا