اخباراخبار اهوازبین الملل

فراخوان برگزاری مراسم یادبود قتل و عام معشور(ماهشهر) موسوم به «کشتار نیزار» در مقابل سفارت تهران درلندن

کمیته هماهنگی برپایی تظاهرات اهوازی‌ها در بریتانیا از تمامی اهوازی‌ها، شهروندان ملل غیرفارس و همه حامیان آرمان اهواز دعوت کرده است تا امروز یکشنبه 27 نوامبر در تجمع اهوازی‌ها در لندن به مناسبت سالگرد قتل عاشور و سالروز شهادت حسن حیدری شاعر اهوازی و کشتار نیزار معشور شرکت کنند.

کمیته هماهنگی دراین فراخوان اعلام کرده است: «سه سال از قتل وعام شهروندان عرب اهوازی در کشتار نیزار معشور (ماهشهر) می گذرد که جان بیش از 200 شهروند بیگناه اهوازی توسط حکومت آخوندی تهران گرفته شد. قربانیان این قتل و عام همچنان در رنج و مصیبت بسر می‌برند، زیرا همچنان شبح اعدام بر سریک شهروند اهوازی دیگر بنام «عباس دریس» محکوم به اعدام است، عباس دریسی که خود مصیبت کشتارنیزار معشور(ماهشهر) را سپری کرده و تلخی عواقب آن را برای زندگی خود و خانواده اش چشیده است».

در این فراخوان آمده است: «کشتارهایی که حکومت تهران علیه مردم جغرافیای ایران به ویژه شهروندان اهوازی ما مرتکب شده است، میزان وحشیگری، گستاخی و جنایت این رژیم را نشان می دهد، اما تجربیات تاریخی ثابت کرده است که قیام ها و اعتراضات چهار دهه ای مستمر مردم در جغرافیای ایران و خون بیگناهی که به دست این رژیم ریخته شده، بیهوده و بی ثمر نخواهد بود و امروز می بینیم که به سرعت به ثمر نشسته است، زیرا مردم بپا خواسته‌اند و در یک قیام عظیم ظاهر شده‌اند که نزدیک به دو ماه است خواهان سرنگونی این رژیم تروریستی هستند».

در این فراخوان تاکید شده است: «رویارویی جنایتکارانه و  وحشیانه رژیم با ملل غیرفارس به ویژه شهروندان اهوازی ما، بیانگر میزان نفرت و نفرت حاکمان تهران از شهروندان ماست. کشتارنیزار معشور(ماهشهر) مصداق بارز آن است و بی عدالتی علیه مردم ما را نشان می دهد و در عین حال این کشتار لکه ننگی بر پیشانی رژیم جنایتکار آخوندی تهران خواهد ماند».

زمان: یکشنبه، 27 نوامبر 2022، از ساعت 12:00 ظهر تا 3:00 بعد از ظهر  به وقت لندن

روبروی سفارت حکومت تهران در لندن، به نشانی: 16 Princes Gate, London, SW7 1PT

تاریخ: 11 /27/ 2022، زمان: 12:00 – 15:00

موضوعات ذات صلة

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا