اخباراخبار ايران

نشر پوسترهای حمایت از ملت اهواز در اردبیل

بعد از بیانیه احزاب و تشکل‌های ترک آذربایجان ، فعالین ملی مدنی ترک نیز به منظورحمایت از ملت اهواز به نشر پوسترهایی با تصویری از لباس شیخ عربی در اردبیل اقدام کردند.

فعالین ملی مدنی تورک در اردبیل امروز دوشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۰، در اعتراض به وضعیت وخیم ملت عرب اهواز و هم‌صدایی با خواسته‌ای به‌حق و انسانی آن‌ها، اقدام به تهیه و نصب صدها پوستر در سطح این شهرکردند.

در این پوسترها به همراه تصویر چفیه که نماد ملت عرب لحاظ گردیده متون « قلوبنا معکم الاحواز » و « آرخانداییق_الاحواز » درج گردیده است.

پیش‌تر احزاب و تشکیلات آذربایجان جنوبی از قیام خونین ملت عرب الاحواز  با صدور بیانیه‌ای حمایت خود را ازمردم عرب اهواز  اعلام نمودند.

در این بیانیه آمده است: «ملت مبارز و آزادیخواه عرب الاحواز، هم‌رزمان شما در آذربایجان جنوبی خوب می‌دانند که مبارزات متداوم شما ارکان رژیم سرکوبگر و نژادپرست ایران را به لرزه درآورده است. ما قیام غرورانگیز ملت عرب الاحواز را خط بطلانی می‌بینیم بر سیاست‌های یک صدساله‌ای که هدفش تغییر بافت قومیتی الاحواز از طریق تخریب محیط زیست و انتقال منابع آب این منطقه به مناطق  فارس نشین همچون اصفهان و یزد به‌منظور ایجاد زمینه لازم برای مهاجرت اجباری این ملت سرافراز بوده است.

ما ملت تورک آذربایجان جنوبی که سال‌هاست شاهد اجرای این سیاست‌های اشغالگرانه، سرکوبگرانه و نژادپرستانه در سرزمین خودمان نیز هستیم و دوشادوش ملت عرب الأحواز در مقابل این سیاست‌های غیرانسانی قد علم کرده‌ایم، ضمن اعلام حمایت همه‌جانبه از قیام ملت عرب الأحواز از مجامع بین‌المللی و تمامی وجدان‌های بیدار می‌خواهیم که در این برهه حساس تاریخی ضمن محکوم نمودن سرکوب خونین قیام ملت عرب الاحواز، رژیم حاکم بر ایران را وادار به ترک سیاست برخورد خصمانه و سرکوبگرانه با ملت‌های ساکن در ایران بنمایند.»

پایدار باد اتحاد استراتژیک ملت عرب الاحواز و ملت تورک آذربایجان جنوبی

عاشت الاحواز العربیه/ اتحاد دمکراتیک آزربایجان- بیرلیک/اتحادیه دمکراتیک ترکهای آزربایجان جنوبی/تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان (دیرنیش)/ جبهه آزادی (گاماج)/ حرکت بیداری ملی آذربایجان جنوبی (GAMO)/جنبش دانشجویی آزربایجان- آذوح/حزب استقلال آزربایجان جنوبی/ حزب دمکرات آذربایجان جنوبی/ حزب لیبرال دموکرات آزربایجان جنوبی (GALDP)/حزب مرکزی آزربایجان (AMP)

موضوعات ذات صلة

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا