غير مصنف

سپاه پاسداران با هدف حمله به کشتی‌ها آموزش «غواصی پیشرفته» می‌بینند

تصاویری از آموزش غواصان سپاه پاسداران ایران در کشور مالت منتشرشده است که نشان می‌دهد این غواصان ایرانی در مکان مشهور در خصوص «دستگاه‌های غواصی مداربسته» برای حمله به کشتی‌های اسرائیلی آموزش‌دیده‌اند.

کانال 12 تلویزیون اسرائیل در گزارشی اعلام کرده است که نظامیان سپاه پاسداران طی یک دوره آموزشی در یک باشگاه مشهور کشور مالت ، جهت دریافت توانایی‌های فنی غواصی برای حضور طولانی‌مدت در زیرآب بدون ایجاد حباب یا روبرویی با عناصر دشمن آموزش ویژه دیده‌اند.

این کانال تلویزیونی با انتشار تصاویری مدعی شده که عناصر سپاه پاسداران ایران آموزش‌دیده در مالت می‌توانند در آینده از این سیستم برای حمله به کشتی‌های اسرائیل استفاده کنند؛ زیرا اکثر آن‌ها در سپاه پاسداران ایران تکاوران دریایی هستند.

بر اساس این گزارش، دلیل اینکه چرا ایرانیان مالت را برای آموزش غواصی انتخاب کرده‌اند، گفته است که سهولت حمل‌و‌نقل و نزدیکی این کشور به ایتالیا بوده که دستگاه‌های مدرن غواصی را توسعه می‌دهند.

این کانال همچنین تصاویری از آموزش غواصان ایرانی در مالت را نیز در این گزارش منتشر کرد.

شایان‌ذکر است تاکنون در منطقه خاورمیانه چندین  کشتی  باربری اسرائیلی در سانحه‌هایی  مشکوک ،‌ مورد هدف قرارگرفته است مقامات رسمی اسرائیل، جمهوری اسلامی ایران را بخصوص عناصر وابسته به سپاه پاسداران را مسبب آن حمله دانستند. 

یادآور می‌شود که نام سپاه پاسداران به‌طور رسمی در فهرست «سازمان‌های تروریستی خارجی» آمریکا هست.

موضوعات ذات صلة

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا