اخباراخبار ايرانبین الملل

بایدن بسیاری از تحریمهای ترامپ علیه ایران را قانونی می‌داند

پایگاه خبری پولیتیکو به نقل از منابع آگاه نوشته آمریکا بسیاری از تحریم‌های اعمال‌شده در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ علیه ایران را قانونی می‌داند.

به گزارش فارس، پایگاه خبری-تحلیلی «پولیتیکو» نوشته مقام‌های آمریکایی به ایران اطلاع داده‌اند که «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا تمامی تحریم‌های اعمال‌شده توسط «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا علیه ایران را رفع نخواهد کرد، زیرا بسیاری از این تحریم‌ها مبنای قانونی دارند.

این پایگاه خبری نوشته با این حال، مقام‌های آمریکایی این را هم گفته‌اند که برخی از تحریم‌های دوران ترامپ با هدف سخت‌تر کردن بازگشت به توافق هسته‌ای در دولت‌های بعدی طراحی شده‌اند و هدف آنها تنبیه رفتارهای ایران نبوده است. این تحریم‌ها می‌توانند رفع شوند.

یک مقام آمریکایی گفته ایرانی‌ها خواستار این هستند که تمامی تحریم‌های دوران ترامپ رفع شوند. او گفت: «ایرانی‌ها، روی یک مورد مشخص تأکید ندارند؛ می‌گویند تمامی تحریم‌های دوران ترامپ باید رفع شوند.»

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ از برجام خارج شد و سیاست موسوم به «فشار حداکثری» را در دستور کار قرار داد.

یک مقام آمریکایی که در جریان روند مذاکرات وین قرار دارد در مصاحبه با پولیتیکو گفته مسائلی که در این گفت‌وگوها باقی‌مانده‌اند آنهایی هستند بیشترین دشواری را برای حل و فصل شدن دارند.

این مقام که پولیتیکو اشاره‌ای به نام او نکرده گفت: «همه چیز بر اساس این اصل که تا بر سر همه چیز توافق نشود بر سر هیچ‌چیز توافق نشده، پیش می‌رود. اختلافاتی که باقی مانده‌اند کمترند، اما مسائلی که حلشان از همه دشوارترند باقی‌مانده‌اند.»

این رسانه آمریکایی، به علاوه به نقل از مقام‌های آمریکایی نوشته مذاکره‌کنندگان ایرانی خواستار امتیازهایی بیشتر از توافق هسته‌ای اولیه هستند.

موضوعات ذات صلة

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا